Wat hebben wij het getroffen met het weer, maar jammer dat de laatste dag roet in het eten gooit. We zijn dus niet naar Coevorden gefietst maar naar Almelo om daar de trein te pakken naar Eindhoven. Tijdens het ontbijt kwam het bakken uit de lucht en toen hadden wij onze conclusie getrokken.
De “feestkleding” hebben we aangedaan en op zich was het weer een mooie tocht maar we kwamen bij het station aan als een paar verzopen katten.
Daar op de trein en via diversen overstappen naar Eindhoven. Een van de overstappen was even schrikken. Mijn fietsvriendin had haar fiets al in de trein en ik stond er al half in (niemand die ook maar helpt) toen het fluitje klonk. Paniek want nu sluiten de deuren en mijn fiets stond niet binnen. Gelukkig waren daar de conducteurs die me snel met de fiets hielpen en toen conclusie kwamen dat het niet het fluitje van deze trein was maar van de trein aan de overkant.
De dames waren al aan het mopperen op hun collega maar kwamen snel tot de ontdekking dat hij rustig stond te wachten tot mijn fiets ook binnen stond.
De trein van NS is voor fietsters helemaal NIET vriendelijk terwijl, zo zei een van de dames, ergens in de revisie speciale fietstreinen staan die niet worden gebruikt. Het is van zotte. Denk dat er een petitie gestart moet worden. Zijn er twee ergenissen meteen opgelost. De reizigers hoeven niet meer op te staan als in de fietswagon een fietst wordt geplaatst en wij, fietsters, hebben een eigen wagon waar meer dan 2 fietsen in kunnen.
Misschien, beste NS, om de fietstreinen in te zetten in de maanden maart tot en met oktober, gaan toch meer mensen met de trein en kunnen alle soorten fietsen mee. Waarom kan dit in het buitenland wel maar in Nederland, het fietsland, NIET. Ik snap het niet.
Goed, heb mijn gal gespui en in Eindhoven afscheid van mijn fietsvriendin en toen naar Someren gefietst. Wel in de regen.
De Spaanse Weg: Conclusie het kan altijd beter.
Ga je in de maand juli of augustus dan zou ik via het pontje van Kruiningen gaan. De fietstocht van Hulst naar Antwerpen is helaas door de haven. Ook leuk om te zien hoe groot de schepen zijn maar ….. je moet ergens oversteken en dat kan dan met de waterbus bij Antwerpen. Na de oversteek heb je nog een kilometer of 20 industrie.
Wat ook jammer is dat je veel vestingsstadjes voorbij i.p.v. door het stadje fietst. Ik snap het wel, wil je meer zien dan moet je het rondje doen. Maar even zo’n stadje aandoen is ook altijd gunstig voor de horeca. We zijn door Hulst gefietst, maar langs de rand van Bergen op Zoom. Ravenstein hebben we ook van de zijkant gezien net zoals Bredevoort. Toch jammer.
Het boekje van De Spaanse Weg staat veel informatie in, dus dat is een aanrader om deze kopen bij de vestingsdorpjes.