Jullie krijgen een dagje later mijn verhaal.
Gisteren ben ik samen met een vriendin naar Maastricht geweest. We hadden geen betere dag kunnen bedenken. Lekker weer, gezelligheid en lekker gewinkeld. Al met al een hele fijne dag.
We hadden kaartjes van het Kruidvat en we wilden met de trein naar Maastricht. Maar ja… dat ging dus niet.
Aangekomen bij station Weert kregen we te horen dat er gewerkt werd aan het spoor en wij mochten met de bus naar Sittard om vandaar te vertrekken naar Maastricht.
Ik moet zeggen dat was prima geregeld. Mijn vriendin en ik zaten voorin in de bus en hadden prachtig zicht tijdens de busreis.
Aangekomen bij station Sittard vroeg de buschauffeur aan ons waar hij moest zijn ?, of wij elke dag bij het station in Sittard komen. We zagen wel enkele mensen met hesjes lopen en ik zei tegen hem rij daar maar naar toe, wat hij dus ook deed. Hij nam meteen een ingang waar een bord stond verboden in te rijden en zo werden wij bij het station afgezet.
De trein kwam en zo kwamen wij aan in Maastricht. Waar ik samen met mijn vriendin een hele fijne dag heb gehad.
Dit doet me denken aan 2 weekenden Huishoudbeurs in Amsterdam toen ik nog bij Philips werkte. Volgens mij heb ik in die 4 dagen alles meegemaakt wat je kunt verwachten van het spoor. Tenminste dat denk ik.
Het eerste weekend dat ik met de trein ging vertrok ik vanuit Deurne, ik kan daar namelijk mijn auto gratis parkeren, om zo naar Eindhoven te gaan waar ik moest overstappen. Gewapend met mijn uitdraai naar welk perron ik moest en de vertrektijd van de trein dacht ik een expert in het reizen te zijn.
Aangekomen op station Eindhoven stapte ik uit om naar mijn trein te gaan die mij naar de RAI zou brengen in Amsterdam. Ik heb gekeken op de borden of ik goed zat en dat was het geval. Ik zag ook dat de trein die daar stond naar Amsterdam ging, maar volgens het bord stond er geen vermelding bij dat hij zou stoppen bij de RAI. Op mijn papier stond dat dit vermeld zou worden op het bord. Bleek later dat dit dus de trein was die ik moest hebben. Stom maar weer iets geleerd dacht ik nog en ben met een trein later gegaan.
Nu moet je ook terug naar huis. Ik sta dus die zaterdag te wachten op het perron en dan komen er verschillende treinen die naar alle richtingen gaan in het land, ook de trein die vanuit Schiphol naar Maastricht gaat en via Utrecht naar Eindhoven zou gaan en ik kon dan de hele treinreis blijven zitten tot Eindhoven. Ik had net gevraagd aan de perronwachter of de trein die er aan zou komen, de trein naar Eindhoven was en hij bevestigde dat. Op dat moment komt dus de trein aan die naar Eindhoven zou gaan alleen ……….. hij reed door.
De machinist was vergeten te stoppen, hij was nog niet gewent aan het nieuwe schema. De reactie van de perronwachter was heel simpel. Mevrouw dat was uw trein maar hij is vergeten te stoppen nu moet u een half uur wachten.
De dag erna, zondag, liep alles zoals het moest. Op de borden stond vermeld dat de trein naar Schiphol ging en stopte bij de RAI. De terugweg ging ook goed dus ik had alle vertrouwen erin dat het volgende weekend het weer perfect zou zijn.
Het 2de weekend stond ik dus klaar om weer naar de Huishoudbeurs te gaan en inderdaad het ging van een leie dakje. Vertrek was goed alleen de thuiskomst was minder. Ik stond netjes te wachten op het perron van het station RAI toen de trein binnen kwam. Op het bord stond dat dit de trein naar Maastricht ging via Utrecht naar Eindhoven en dat ik de hele weg weer kon zitten. Maar op de trein die binnen kwam stond Groningen.
Ik vroeg aan de perronwachter of dit wel klopt. Bord vermelding Maastricht en de trein waar op stond Groningen. Jazeker zij de perronwachter dit klopt dit is uw trein. Ik had er niet zo’n goed gevoel bij maar stapte toch in. De trein reed weg en ik zag dat wij richting Hilversum gingen. Ik was dus in de verkeerde trein gestapt. De trein naar Groningen. In Hilversum ben ik uitgestapt en via via ben ik dus toch in Deurne terecht gekomen.
De zondagmorgen leek alles goed te gaan totdat we in Den Bosch aankwamen. De trein reed niet meer verder. De reden was dat er een lichaam naast het spoor was gevonden. Wat nu? Je kon kiezen tussen omrijden via Rotterdam of Nijmegen. De persoon waar ik lekker mee zat te kletsen ging via Nijmegen naar Amsterdam dus ik ook. Zo kwamen we dus een uur later aan bij de RAI. Gelukkig ging de terugreis bijna goed. We moesten overstappen in Utrecht en konden zo verder naar Eindhoven.
zo kan ik ook nog wel wat dingen vertellen, daarom zal ik in de t oekomst zelden met een trein gaan. Ondanks dat veel goed gaat, is mijn vertrouwen al lang weg.
Maar het is goed dat het er wel is.
groetjes Marga.